Kierownik sprzedaży w dzisiejszych czasach ma bardzo wiele opcji dotarcia do potencjalnych klientów. Ogólnie kanały te można podzielić na osobiste oraz te z wykorzystaniem telekomunikacji. Czy można jednoznacznie powiedzieć, która z opcji jest lepsza? Zdecydowanie nie. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Kierownik sprzedaży powinien świetnie zdawać sobie z nich sprawę. O czym powinien pamiętać, aby sprzedawać skuteczniej?
Sprzedaż osobista ma bardzo dużą zaletę. Pozwala spotkać się osobiście z klientem, a co za tym idzie, ułatwia wpływanie na decyzję konsumenta o zakupie. Dobry sprzedawca jest w stanie dobrać odpowiednią strategię obsługi klienta, która dużo lepiej przekona wstępnie zainteresowanych klientów do zakupu sprzętu lub usługi. Indywidualna interakcja powoduje, że potencjalnym klientom dużo trudniej jest odejść. Taka metoda sprzedaży jest jednak czasochłonna oraz w dobie internetu coraz mniej ekonomiczna.
Sprzedaż przez Internet daje większą szansę na dotarcie do masowego odbiorcy. Trudniej ją jednak spersonalizować. To powoduje, że wiele osób przechodzi obok niej obojętnie. Sprzedaż online wymaga bowiem zupełnie innych umiejętności od członków zespołu sprzedażowego. Muszą oni orientować się w realiach świata e-commerce. W tym przypadku nie obędzie się raczej bez wsparcia wykwalifikowanych agencji marketingowych, osób odpowiedzialnych za techniczną część sprzedaży oraz specjalistów od statystyk sprzedaży.